"شعار سال"
شعار سال
"مکتب حاج قاسم"
مکتب حاج قاسم
"شهدای شاخص سال"
شهدای شاخص سال
"بیانیه گام دوم"
گام دوم
"کانال تلگرام ما"
کانال تلگرام
*شادی روح همه اموات:صلوات*
مرحوم حاج اسماعیل روحی پرکوهی
آمار کاربران

برای عضویت در وبلاگ کلیک کنید!


رمز عبور را فراموش کرده ام! ؟

عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
پیغام مدیر سایت
سلام بازدید کننده محترم به وبلاگ بسیج دانشجویی دانشگاه طبری بابل خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات و خواندن تمامی مطالب ویلاگ

شرکت در انجمن و گفتگو با سایر اعضا در سایت ثبت نام کنید

همچنین می توانید بعد از عضویت با ارائه مطالب و ایجاد پست در وبلاگ یار و همراه ما بوده و در بروز رسانی و ارتقاء سطح وبلاگ به ما کمک کنید. با سپاس فراوان

ماه شوال

منبع عکس:وبلاگ پاییز

حضرت رسول اکرم (ص):  
من صام رَمَضانَ وخَتَمَهُ بِصَدَقَةٍ وغَدا إلَى الْمُصَلّى بِغُسلٍ رَجَعَ مَغفُوراً لَهُ؛ شهر الله فی الكتاب و السنّة، ص 42، ح 39
 هر كس ماه رمضان را روزه بگيرد و آن را به دادن فطريه ختم كند و با غسل به نماز عيد برود، بخشيده شده باز میگردد
.

ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد که هلال ماه شوال در شامگاه پنج‌شنبه ۲۵ تیرماه رؤیت نشده و بنابراین روز جمعه ۲۶ تیرماه ۱۳۹۴ آخرین روز ماه مبارک رمضان ۱۴۳۶ است.

عید سعید فطر بر مسلمین جهان مبارک باد.

لطفه به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید...

فطر

ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد که هلال ماه شوال در شامگاه پنج‌شنبه ۲۵ تیرماه رؤیت نشده و بنابراین روز جمعه ۲۶ تیرماه ۱۳۹۴ آخرین روز ماه مبارک رمضان ۱۴۳۶ است.
این ستاد گزارش عملیات رؤیت هلال ماه شوال در شامگاه پنج‌شنبه را نیز به شرح زیر منتشر کرده است.


الف ـ مشخصات نجومی هلال در شامگاه پنجشنبه ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۴ ( ۲۹ رمضان المبارک ۱۴۳۶)
۱. زمان مقارنه ماه و خورشید: ساعت ۵ و ۵۴  دقیقه پنجشنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۴
۲. زمان غروب خورشید : ساعت ۱۹ و ۲۰ دقیقه
۳. زمان غروب ماه: ساعت ۱۹ و۲۱ دقیقه
۴. ارتفاع ماه: ۰.۰درجه
۵. مدت مکث ماه بعد از غروب خورشید:  ۱ دقیقه
۶. سن ماه: ۱۴ساعت و۲۶ دقیقه
۷. فاصله زاویه‌ای ماه و خورشید:  ۸.۲ درجه

ب ـ پیش‌بینی تقاویم و نظر کارشناسان رؤیت هلال
تقویم رسمی کشور مستخرج مرکز تقویم وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران،   و کارشناسان رؤیت هـلال، پیش‌بـینی کرده‌اند هـلال ماه در غـروب روزپنجشنه ۲۵ تیر ماه در کشور قابل رؤیت نیست. بنابراین ماه رمضان المبارک۳۰ روزه بوده و غرّة ماه شوال المکرم ۱۴۳۶روز شنبه ۲۷ تیر ماه خواهد بود.

ج ـ گزارش‌های رسیده
در همین راستا ستادهای استهلال و گروه‌های رصدی در سراسر کشور به همراه تجهیزات رصدی در غروب روز پنجشنبه اقدام به استهلال نمودند که نتیجة آن به قرار ذیل است.

مناطقی که استهلال انجام شد و هلال رؤیت نشد:
استان های خراسان:مشهد، نهبندان، بیرجند، بجستان، طبس، قوچان، فیروزه، سه قلعه، نیشابور، سرایان، طرقبه، خضری، سربیشه، فردوس، گناباد،   بردسکن، باخرز، زیرکوه، نیشابور، تربت حیدریه، خواف، آشخانه، ریوش، بشرویه، بجنورد، رازوجرگلان، گرمه، اسفراین، جاجرم، فاروج
استان آذربایجان غربی: ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، مهاباد، میاندوآب، شاهین دژ، تکاب
استان تهران: ۲ گروه از سازمان جغرافیایی در برج میلاد و لویزان، پرند، پارک پردیسان، حکیمه، جاده ساوه، طالقان
استان  هرمزگان : بندرلنگه، جزیره کیش، هرمز، بندر جاسک، بندر چارک، پارسیان، فین، جزیره قشم، بندر چارک، رودان، میناب، بندر خمیر، بندرعباس، حاجی آباد
استان اصفهان: ارتفاعات آق داش، اصفهانک، شهررضا
استان خوزستان: آبادان، خرمشهر، اهواز۳ گروه، گتوند، دزفول ۸ گروه، اندیمشک، شوش، شوشتر، لالی
استان فارس: ارتفاعات خرمن کوه، دنا، کوشک هزار، تنگه براق، زرقان، لامرد، بوانات، فسا، استهبان، و شهر شیراز ۱۴گروه
استان ایلام: ایلام، ایوانغرب، آبدانان، مهران، دهلران
استان مرکزی: اراک ۳گروه، خمین، محلات، ساوه، زرندیه، نراق، شازند۲ گروه، کمیجان، تفرش، فراهان، آشتیان، روستای جاسک
استان سیستان و بلوچستان: زاهدان، نیک شهر، چابهار، سراوان، ایرانشهر، زابل، خاش، کنارک
استان چهارمحال بختیاری : شهرکرد، بروجن، اردل
استان سمنان: سمنان، دامغان، گرمسار، شهمیرزاد، مهدیشهر
استان یزد : یزد، میبد، اردکان
استان اردبیل: اردبیل، پارس آباد
استان زنجان:  گرده داغ ۲ گروه
استان کرمان: کرمان ۳ گروه، هفت باغ، چترود، سیرجان ۲ گروه
استان لرستان: خرم آباد، بروجرد
استان آذربایجان شرقی: تبریز، اهر
استان کرمانشاه: کرمانشاه، روانسر، جوانرود، قصر شیرین، کنگاور
استان مازندران: ساری، رصد خانه آلاشت
استان گلستان:گرگان
استان قزوین: قزوین
استان قم: قم، پردیسان
استان بوشهر: بوشهر، عسلویه
استان همدان: همدان ۲ گروه

ستاد استهلال

عید فطر  94
شبی که مانند شب قدر است/ مستحبات نماز عید فطر

امام محمدباقر(ع) از رسول‌الله(ص) نقل کرده است که آن حضرت فرمود: هنگامی که روز اول شوال فرا می‌رسد، منادی ندا می‌دهد، ای مؤمنان! برای دریافت جوایز و پاداش‌های خود بشتابید.

 

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، از جمله شب‌های مبارک شب عید فطر است که در فضیلت و ثواب عبادت و احیاى آن احادیث ‏بسیار وارد شده است که این شب کمتر از شب قدر نیست، برای درک این شب عزیز و روز عید فطر اعمالی توصیه شده است که در ادامه می‌آید:

*اعمال شب عید فطر

شب اوّل شوال از جمله لیالى شریفه است و در فضیلت و ثواب عبادت و احیاى آن احادیث بسیار وارد شده و روایت شده است که آن شب کمتر از شب قدر نیست و از براى آن چند عمل است:

اول، غسل هنگامی که آفتاب غروب کند.

دوم، احیاء آن شب به نماز و دعا و استغفار و سؤال از حقّ تعالى و بیتوته در مسجد

سوم، بعد از نماز مغرب و عشاء و نماز صبح و عقب نماز عید، دعای وارد شده را بخواند.

*اعمال روز اول شوال

-تکبیر، بعد از نماز صبح و نماز عید فطر خوانده شود: «اللَّهُ أَکْبَرُ اللَّهُ أَکْبَرُ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَکْبَرُ اللهُ أَکْبَرُ وَلِلَّهِ الْحَمْدُ الْحَمْدُلِلَّهِ عَلَی مَا هَدَانَا وَلَهُ الشُّکْرُ عَلَی مَا أَوْلانَا».

- پیش از نماز عید، زکات فطره را جدا سازد؛ اگر دسترسی به مستحق دارد بپردازد، والا کنار بگذارد، برای هر نفر یک صاع (حدود سه کیلو) از گندم یا مواد غذایی دیگر که در آن شهر غذای غالب مردم محسوب می‌شود.

باید توجه داشت که زکات فطره واجب مؤکد است و شرط قبولی روزه ماه رمضان است و خداوند نیز در قرآن آن را مقدم بر نماز (عید) شمرده است و می‌فرماید: «قَد اَفلَحَ مَن تَزَکّی وَ ذَکَر اسمَ رَبّهِ فَضَلی»، به یقین آن کس که زکات دهد و یاد پروردگارش را کند، سپس نماز بخواند، رستگار است.

- غسل کردن است و وقت آن به فرموده شیخ طوسی بعد از طلوع فجر تا زمان به جا آوردن نماز عید است.

قبل از غسل این دعا را بخواند: «اللَّهُمَّ إِیمَانا بِکَ وَتَصْدِیقا بِکِتَابِکَ وَاتِّبَاعَ سُنَّةِ نَبِیکَ مُحَمَّدٍ صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَآلِهِ»، آن‌گاه «بسم الله» بگوید و غسل کند، پس از پایان غسل بگوید: «اللَّهُمَّ اجْعَلْهُ کَفَّارَةً لِذُنُوبِی وَطَهِّرْ دِینِی اللَّهُمَّ أَذْهِبْ عَنِّی الدَّنَسَ».

- شیخ طوسی تاکید می‌کند که در این روز نیکوترین لباس‌ها پوشیده شود و انسان خود را معطر سازد و با وقار به سمت مصلای عید حرکت کند.

-پیش از نماز عید، در ابتدای روز افطار کند و بهتر آن است که افطارش با خرما باشد. «شیخ مفید» فرموده است: مستحب است مقدار کمی از تربت سیدالشهدا، امام حسین(ع) را تناول کند که شفای هر دردی است.

- پس از طلوع آفتاب برای نماز عید حرکت کند، همان‌گونه که از رسول خدا(ص) نقل شده است و دعاهایی را که از طریق معصومین(ع) وارد شده است، بخواند؛ از جمله آنکه امام باقر(ع) فرمود: در عید فطر و عید قربان و جمعه وقتی که برای رفتن به نماز مهیا شدی، این دعا را بخوان: «اللَّهُمَّ مَنْ تَهَیأَ فِی هَذَا الْیوْمِ أَوْ تَعَبَّأَ أَوْ أَعَدَّ وَاسْتَعَدَّ لِوِفَادَةٍ إِلَی مَخْلُوقٍ رَجَاءَ رِفْدِهِ وَنَوَافِلِهِ وَفَوَاضِلِهِ وَعَطَایاهُ فَإِنَّ إِلَیکَ یا سَیدِی تَهْیئَتِی وَتَعْبِئَتِی وَإِعْدَادِی وَاسْتِعْدَادِی رَجَاءَ رِفْدِکَ وَجَوَائِزِکَ وَنَوَافِلِکَ وَفَوَاضِلِکَ وَ فَضَائِلِکَ وَعَطَایاکَ وَقَدْ غَدَوْتُ إِلَی عِیدٍ مِنْ أَعْیادِ أُمَّةِ نَبِیکَ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیهِ وَعَلَی آلِهِ وَلَمْ أَفِدْ إِلَیکَ الْیوْمَ بِعَمَلٍ صَالِحٍ أَثِقُ بِهِ قَدَّمْتُهُ وَلا تَوَجَّهْتُ بِمَخْلُوقٍ أَمَّلْتُهُ وَلَکِنْ أَتَیتُکَ خَاضِعا مُقِرّا بِذُنُوبِی وَإِسَاءَتِی إِلَی نَفْسِی فَیا عَظِیمُ یا عَظِیمُ یا عَظِیمُ اغْفِرْ لِی الْعَظِیمَ مِنْ ذُنُوبِی فَإِنَّهُ لا یغْفِرُ الذُّنُوبَ الْعِظَامَ إِلا أَنْتَ یا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ»

- خواندن نماز عید در زمان ما مستحب است و آن دو رکعت است؛ در رکعت اول سوره «حمد» و سوره «اعلی» (یا هر سوره دیگری که مایل باشد) بخواند و بعد از آن پنج تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر این قنوت را بخواند: «اللَّهُمَّ أَنْتَ أَهْلُ‏ أَهْلَ الْکِبْرِیاءِ وَالْعَظَمَةِ وَأَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ وَأَهْلَ الْعَفْوِ وَالرَّحْمَةِ وَأَهْلَ التَّقْوَی وَ الْمَغْفِرَةِ أَسْأَلُکَ بِحَقِّ هَذَا الْیوْمِ الَّذِی جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمِینَ عِیدا وَلِمُحَمَّدٍ صَلَّی اللَّهِ عَلَیهِ وَآلِهِ ذُخْرا وَشَرَفا وَمَزِیدا أَنْ تُصَلِّی عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَأَنْ تُدْخِلَنِی فِی کُلِّ خَیرٍ أَدْخَلْتَ فِیهِ مُحَمَّدا وَآلَ مُحَمَّدٍ  وَأَنْ تُخْرِجَنِی مِنْ کُلِّ سُوءٍ أَخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّدا وَآلَ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُکَ عَلَیهِ وَعَلَیهِمْ أَجْمَعِینَ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ خَیرَ مَا سَأَلَکَ مِنْهُ عِبَادُکَ الصَّالِحُونَ وَأَعُوذُ بِکَ فِیهِ مِمَّا اسْتَعَاذَ مِنْهُ عِبَادُکَ الصَّالِحُونَ».

سپس تکبیر ششم را بگوید و به رکوع برود و بعد از رکوع و سجده، برخیزد و رکعت دوم را شروع کند؛ در رکعت دوم، بعد از سوره «حمد»، سوره «شمس» یا سوره دیگری را بخواند؛ آن‌ گاه چهار تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر همان قنوت را بخواند، سپس تکبیر پنجم را بگوید و به رکوع و سجود برود و نماز را تمام کند. بعد از نماز، تسبیحات حضرت زهرا(س) را بگوید و آنگاه دعاهایی که نقل شده است را بخواند که یکی از آن‌ها دعای چهل و ششم «صحیفه سجادیه» است، مستحب است نماز عید، زیر آسمان باشد و بعد از نماز برای دیگر مؤمنان جهت قبولی اعمال دعا کند.

- دعای ندبه را بخواند، مرحوم محدث قمی می‌‌گوید: به فرموده سید بن‌ طاووس پس از دعا به سجده برود و بگوید: «أَعُوذُ بِکَ مِنْ نَارٍ حَرُّهَا لا یطْفَی وَجَدِیدُهَا لا یبْلَی وَعَطْشَانُهَا لا یرْوَی»، پس گونه راست را بر زمین گذارد و بگوید: «إِلَهِی لا تُقَلِّبْ وَجْهِی فِی النَّارِ بَعْدَ سُجُودِی وَ تَعْفِیرِی لَکَ بِغَیرِ مَنٍّ مِنِّی عَلَیکَ بَلْ لَکَ الْمَنُّ عَلَی»، سپس گونه چپ را بر زمین‏ گذارد و بگوید: «ارْحَمْ مَنْ أَسَاءَ وَ اقْتَرَفَ وَ اسْتَکَانَ وَ اعْتَرَفَ» آن‌گاه به حال سجده برگردد و بگوید: «إِنْ کُنْتُ بِئْسَ الْعَبْدُ فَأَنْتَ نِعْمَ الرَّبُّ عَظُمَ الذَّنْبُ مِنْ عَبْدِکَ فَلْیحْسُنِ الْعَفْوُ مِنْ عِنْدِکَ یا کَرِیمُ»، پس صد مرتبه بگوید: «الْعَفْوَ الْعَفْوَ».

ماه شوال

عید سعید فطر بر مسلمین جهان مبارک باد.

 

 


امتیاز : نتیجه : 1 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

درباره : پـــــــیام تــبریک , مناسبت های مذهبی , اعیاد مذهبی , ماه مبارک رمضان , انسان250ساله(ائمه معصومین(علیهم السلام)) , پیامبر اسلام،حضرت محمد(ص) , اخبار داغ کشور و جهان ,

نمایش این کد فقط در ادامه مطلب برای قرار کد مورد نظر به ویرایش قالب مراجعه کنید
مطالب مرتبط
بر میگردم...
اولین سالروز درگذشت مرحوم حاج اسماعیل روحی پرکوهی
مرحوم حاج اسماعیل روحی پرکوهی
*آرشیو فعالیت های انجام شده توسط بسیج دانشجوییِ موسسه آموزش عالی طبری بابل*
خواهر مهد جو ، مسئول جدید بسیج دانشجویی موسسه
دکتر همایون موتمنی - بابل
هفتمین روز درگذشت مرحوم حاج اسماعیل روحی پرکوهی
مرحوم حاج اسماعیل روحی پرکوهی/2
بهارِ غایبِ تقویمِ روزگار! ببین چه با طراوتِ ما، سردیِ زمستان کرد
شهید و دانشمند هسته ای : محسن فخری زاده

تاریخ : جمعه 26 تیر 1394 نویسنده : دانشجوي بسیجی l بازدید : 716

ارسال نظر
کد امنیتی رفرش



نام ارسال کننده: Mighat

گفنم شبی کنار تو افطار میکنم
آقا نیامدی رمضان هم تمام شد
1394/05/02 || 12:09


نام ارسال کننده: سیده عامره

عید همتون مبارک.نمازو روزه هاتون قبول درگاه حق.
انشالله به آرزو های قشنگتون برسید
1394/04/31 || 11:19


نام ارسال کننده: Mighat

حتی هلال ماه اگر دیده شد چه سود
ماه تمام عالمیان پشت پرده است
1394/04/29 || 10:12


مطالب گذشته
درباره ي وبلاگ

سلام. این وبلاگ توسط تعدادی از دانشجویان بسیجی پایگاه شهید یحیی نژاد موسسه آموزش عالی طبری بابل و با هزینه شخصی ایجاد گردیده و در حال فعالیت و بروز رسانی می باشد امیدوایم با حضور گرمتان در وبلاگ لحظات خوبی را سپری کنید و ما را از نظرات و پیشنهادتان بهرمند سازید...
موضوعات وبلاگ
معرفی و زندگینامه شهدا
پـــــــیام تــبریک
پــــیـام تسلیت
مطالب پندآموز
سخنان و بیانات ارزنده
مناسبت های مذهبی
مناسبت های ملی
بیداری اسلامی
فتنه
اطلاعیه
فراخوان
انتظار
ورزشی
خنده حلال
احکام شرعی
فرهنگی
قرآن مجید
پزشکی
غیر غیرسیاسی
معرفی و زندگی نامه بزرگان
انسان250ساله(ائمه معصومین(علیهم السلام))
اخبار و فعالیت های بسیج دانشجوییِ موسسه
اخبار داخلی موسسه
اخبار داغ کشور و جهان
اخبار بسیج دانشجویی
روستای پــرکـوه
نويسندگان
دانشجوي بسیجی ارسالی: 1419
محسن زاده ارسالی: 8
یه بسيجی ارسالی: 2
بسيج خواهران ارسالی: 126
مطالب محبوب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
لینک دوستان

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بسیج دانشجویی دانشگاه طبری بابل مي باشد.

طراح و مترجم قالب

طراح قالب

جدیدترین مطالب روز

فیلم روز

بسیج دانشجویی دانشگاه طبری بابل