"شعار سال"
شعار سال
"مکتب حاج قاسم"
مکتب حاج قاسم
"شهدای شاخص سال"
شهدای شاخص سال
"بیانیه گام دوم"
گام دوم
"کانال تلگرام ما"
کانال تلگرام
*شادی روح همه اموات:صلوات*
مرحوم حاج اسماعیل روحی پرکوهی
آمار کاربران

برای عضویت در وبلاگ کلیک کنید!


رمز عبور را فراموش کرده ام! ؟

عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
پیغام مدیر سایت
سلام بازدید کننده محترم به وبلاگ بسیج دانشجویی دانشگاه طبری بابل خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات و خواندن تمامی مطالب ویلاگ

شرکت در انجمن و گفتگو با سایر اعضا در سایت ثبت نام کنید

همچنین می توانید بعد از عضویت با ارائه مطالب و ایجاد پست در وبلاگ یار و همراه ما بوده و در بروز رسانی و ارتقاء سطح وبلاگ به ما کمک کنید. با سپاس فراوان

 

فتنه2

جنایت ۳۲۴٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومانی! / چه کسی پاسخگوی این خسارات است؟

خسارات مادی وارده توسط فتنه به کشورمان بالغ‌بر بیش از ۳۲۴ هزار میلیارد تومان است! عددی که می‌تواند در حال حاضر بیش از دو میلیون و صد و شصت‌وسه هزار فرصت شغلی جدید را در کشور فراهم آورد.

انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ که می‌توانست به‌عنوان روزی شیرین در تاریخ این کشور تبدیل شود، به دست کسانی به کام این ملت تلخ شد که ادعا می‌کردند و می‌کنند که رأی مردم فصل الخطاب است و بس.

حضوری که در آن برهه زمانی می‌توانست به بزرگ‌ترین پشتوانه برای نظام اسلامی تبدیل شود، دیری نگذشت که به‌یک‌باره و بر اساس یک طراحی خارجی و فریب داخلی، به تاراج برده شد و با کم‌ظرفیتی عده‌ای خاص، می‌رفت که به یک بحران بزرگ تبدیل شود اما با درایت رهبر معظم انقلاب و حضور مردم، فتنه ۸۸ نیز با همه ابعاد آن به محلی برای رسوایی تبدیل شد.

اما سؤال اصلی اینجاست که چه کسی باید پاسخگوی آن‌همه خسارت باشد و باید چه مجازاتی برای عاملان فتنه ۸۸ در نظر گرفته شود تا میزان جرم و کیفر در همخوانی با یکدیگر قرار گیرد؟

برای پاسخ به این سؤال باید نگاهی به میزان خسارت‌های وارده داشت تا بر اساس آن، کیفر لازم نیز درک شود.       

فتنه3

خسارت‌های مالی و جانی فتنه ۸۸

ملموس‌ترین خسارت وارده در فتنه ۸۸ به خسارات مالی بازمی‌گردد که در جریان فتنه به اموال عمومی و خصوصی واردشده است و حجم آن نیز آمار قابل‌توجهی را به خود اختصاص می‌دهد.

آشوب و شورش‌های خیابانی چندماهه، که با آتش زدن اموال عمومی و دولتی، تخریب بانک‌ها و سازمان‌های دولتی و... همراه بود، ازلحاظ اقتصادی هزینه‌های میلیاردی به دنبال داشت؛ اما خسارت اقتصادی اصلی در سطح کلان بود که با ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در کشور، سرمایه‌گذاری خارجی را به خطر انداخت، در تعاملات اقتصادی کشور با دنیای خارج به‌ویژه کشورهای غربی خلل ایجاد کرد و از همه مهم‌تر اینکه در تشدید تحریم‌های دشمن علیه نظام اثر مستقیم داشت.

با توجه به گزارش شهرداری تهران، در فتنه ۸۸ بیش از 63 میلیارد تومان به اموال عمومی تهران خسارت وارد شد و علاوه بر این تعداد ۱۱ بانک دولتی و خصوصی و موسسه اعتباری در حوادث اغتشاشات ۸۸ مورد تخریب و آتش‌سوزی واقع شدند که هزینه‌های نوسازی آن‌ها به‌حساب سود و زیان بانک رفته و معادل آن از سود صاحبان سهام کاسته شده است.(1)

مجموع خسارات وارده و هزینه بازسازی فقط بانک‌ها در حوادث ۸۸ که به تفکیک هر بانک قابل احصاء حداقل ۵٫۲۶ میلیارد ریال برآورد گردیده است.

دیگر خسارات مالی، آثار زیان‌بار ناشی از تشدید تحریم‌های بعد از فتنه منتهی به گرانی و تورم و فشار به مردم و دولت در ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و تأمین معیشت مردم از یک‌سو و از سوی دیگر عدم وصول مطالبات در حوزه تجارت و بازرگانی از عدم وصول و ایصال به‌موقع درآمدهای نفتی و گازی و اخلال در کلیت تراز تجاری- بازرگانی و نفت به میزان بیش از 100 میلیارد دلار است که یکی ارقام جزء آن را در استنکاف کمپانی انگلیسی شل در تسویه بدهی ۸٫۲ میلیارد دلاری خود هم‌اکنون شاهدیم.(2)

ضمن آنکه این حوادث قربانیان جانی نیز به همراه داشته است و در محاسبه آن نیز باید در نظر داشت که ۸٫۲ میلیارد تومان دیه بدل از قصاص ۲۲ نفر شهید حوادث سال ۸۸ و 14 میلیارد تومان دیه بدل از قصاص تعدادی دیگر از شهروندان که درهرحال مقصر یا بی‌گناه قربانی این حوادث شدند، در برابر قوانین و مقررات برشمرده می‌شود و جنبه خصوصی جرم اصحاب فتنه را متکی به‌قاعده حقوقی سبب اقوی از مباشر متوجه سران آزاد و در حصر فتنه می‌نماید.(3)

با احتساب این موارد، خسارات مادی وارده توسط فتنه به کشورمان بالغ‌بر بیش از ۳۲۴ هزار میلیارد تومان خواهد بود! عددی که می‌تواند در حال حاضر بیش از دو میلیون و صد و شصت‌وسه هزار فرصت شغلی جدید را در کشور فراهم نموده و بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور را رفع کند.

فتنه1

خسارت‌های بین‌المللی فتنه ۸۸

مشارکت بیش از ۸۰ درصدی مردم ایران در انتخابات سال ۸۸ در شرایطی به وقوع پیوست که به‌زعم بسیاری از ناظران بین‌المللی، مردم ایران به دلیل وجود فشارهای خارجی از سیاست‌های نظام گریزان بودند اما این حضور تاریخی نشان از آن داشت که پشتوانه مردمی نظام بیش از آن چیزی دست که تحلیل گران خارجی در نظر دارند.

در حالی مشارکت بالای مردمی به‌عنوان مهم‌ترین دستاورد نظام در عرصه بین‌المللی به‌حساب می‌آید اما جای تأسف است که گسترده‌ترین پیامدها و خسارت‌های فتنهٔ۸۸ در عرصهٔ بین‌المللی بود.

ایجاد نگرانی در حامیان و وفاداران به انقلاب اسلامی در سراسر جهان، افزایش تحرکات ضد ایرانی کشورهای منطقه (نشست الجنادریه عربستان با حضور عناصر فتنه و تکرار ادعای امارات در مورد جزایر سه‌گانه)، تشدید بدبینی سازمان‌های بین‌المللی مثل کمیسیون حقوق بشر و... به ایران و کمک به بهانه‌گیری‌های آن‌ها، آسیب دیدن حیثیت و اعتبار بین‌المللی نظام و جری شدن ضدانقلاب خارج نشین در تحرکات ضد ایرانی و از همهٔ این‌ها مهم‌تر، تغییر رفتار آمریکا و غرب در قبال ایران و درنتیجه، تشدید فشارها و تحریم‌های علیه ایران، چند نمونه از این پیامدهاست.

باوجودآنکه آرای رئیس‌جمهور منتخب در انتخابات ۸۸ از حمایت گسترده افکار عمومی از وی خبر می‌داد اما به دلیل همان حوادث بود که بسیاری از کشورهای اروپایی از ارسال پیام تبریک به رئیس‌جمهور منتخب خودداری کردند که این موضوع نیز خدشه فراوانی به حیثیت بین‌المللی ایران وارد آورد.

از همه این موارد مهم‌تر آنکه، پس از فتنه ۸۸ پرونده هسته‌ای ایران در مسیر بسیار نادرستی (به لحاظ دید افکار عمومی دنیا) قرار گرفت و اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، در واکنش به حوادث انتخابات هشتاد و هشت گفت: «من دربارهٔ وقایع ایران نمی‌توانم سکوت کنم و عمیقاً نگران خشونت‌ها هستم و هیچ راهی برای تأیید صحت انتخابات ایران وجود ندارد. جهان بدون در نظر گرفتن نتیجهٔ انتخابات، نظاره‌گر وقایع ایران است و از مشارکت مردمی الهام گرفته است. ما دپیلماسی سرسختانه‌ای را در قبال ایران دنبال خواهیم کرد.» (4)

واضح است مردم ایران که آن حماسه بزرگ را آفریدند در انتظار دادگاه رهبران و عاملان فتنه هستند تا شاید اندکی از خسارات از پیش‌گفته شده جبران شود و توهین و بی‌اعتنایی که به جمهوریت نظام شده بود، جبران گردد.

 

پی نوشت:

1- خسارت 63 ميليارد توماني به اموال عمومي در فتنه 88

2- جوانب عمومی و خصوصی جرایم فتنه 88 - روزنامه رسالت

3- جوانب عمومی و خصوصی جرایم فتنه 88 - روزنامه رسالت

4- شورش اشرافیت بر جمهوریت، ریشه یابی حوادث سال 88، حمیدرضا اسماعیلی، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص 401 


امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 4 نفر مجموع امتیاز : 20

درباره : مطالب پندآموز , امام خامنه ای(مدظله العالی) , مناسبت های ملی , حماسه 9 دی , فتنه ,

نمایش این کد فقط در ادامه مطلب برای قرار کد مورد نظر به ویرایش قالب مراجعه کنید
مطالب مرتبط
*آرشیو فعالیت های انجام شده توسط بسیج دانشجوییِ موسسه آموزش عالی طبری بابل*
نوحه ناصرالدین شاه قاجار در وصف سیدالشهدا علیه السلام - جبرئیل
#کیش_مهر | علامه طباطبایی؛ احیاگر فلسفه در حوزه علمیه
داستان نامه ی فدایت شوم اوباما به رهبر معظم انقلاب و پاسخ ایشان+ویدئو
کی شود دریا ز پوز سگ نجس کی شود خورشید از پف منطمس/مکرون ؛ ابلیس پاریس
بنشین بر لب جوی و گذر عمر ببین
هله نومید نباشی که تو را یار براند گرت امروز براند نه که فردات بخواند/فراق اربعین حسینی
حکم فرد هتاک به مردم مازندران صادر شد
مرثیه ایرج میرزا و آرزوی عجیب علامه طباطبایی از زبان آیت الله علوی بروجردی+ویدئو
برجام ؛ پَر

تاریخ : یکشنبه 25 خرداد 1393 نویسنده : دانشجوي بسیجی l بازدید : 478

ارسال نظر
کد امنیتی رفرش



نام ارسال کننده: Mighat

دوست محترم : بهنام
قیاس جنابعالی قیاس مع الفارقه
شما واقعا این دو تا مسئله(هزینه فتنه و هزینه فوتبال) رو با هم برابر میدونید؟
اگه منظورتون بحث خسارت مالی که اونم اصلا قابل قیاس نیست.تازه بحث ما هم اصلا بحث مالی نیست،یا حداقل فقط بحث مالی نیست.
به قول فرمایش حضرت اقا تو دیدار با دانشجویان در ماه مبارک رمضان سال 92 ((میدونید اگه لطف و عنایات خداوند متعال نبود از کجا معلوم که این فتنه و اتفاقاتش وضع ما رو شبیه وضعیت فعلی(تابستان سال قبل) مصر نمی کرد؟؟))


بــصــیــرت.....
1393/03/29 || 20:40


نام ارسال کننده: بهنام

حسرت گذشته چيزي از آينده كم نميكنه فقط لذت لحظه هاشو نابود ميكنه....
اينهمه فوتباليستا خوردن اينم روش...
1393/03/29 || 1:01


نام ارسال کننده: Mighat

شادی مردم به خون تبدیل شد

خون ز چشمان ولی لبریز شد

در همین پس لرزه های انتخاب

هکذا این فتنه ها سرریز شد



رنگ سبز رنگ ولایت بود و بس

دشمنند مردم این اهل جرس

بت شکن ها بشکنند بتخانه را

تا که در تاریخ مذموم باد خس



روز عاشورا بود گریان دو چشم

شیعیان را کارتان آورده خشم

توبه کن ای موسوی از کار خود

توبه از جرم و خطا وقت سحر



مشت محکم خورد دشمن از شما

آنچنان خوردند هیچ نبود شفا

آنقدر حیران و سرگردان شدند

چند سالی است رفته اند اندر خفا

******************************

خیابان ها پر از صوت شیاطین

به پیشانی نشان لعن و نفرین

که مهدی (عج) حامی ما شیعیان است

شعار ما همان صوت اذان است

مصطفی یوسفی
1393/03/27 || 23:56


نام ارسال کننده: علی

انشاالله دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم
تاسف.......
پاسخ : انشاالله با «بصیرت» ملت دیگه شاهد چنین وقایعه ای نباشیم.

1393/03/26 || 18:31


نام ارسال کننده: گمشده

\"اما سؤال اصلی اینجاست که چه کسی باید پاسخگوی آن‌همه خسارت باشد و باید چه مجازاتی برای عاملان فتنه ۸۸ در نظر گرفته شود تا میزان جرم و کیفر در همخوانی با یکدیگر قرار گیرد؟\"

جوابشو پیدا کردین به ما هم اطلاع بدین...
1393/03/26 || 17:50


نام ارسال کننده: فرهاد حیدریان

خدا لعنتشون کنه
پاسخ : بیـــــــــــــــــــــــــــــــــش باااااااد.

1393/03/26 || 9:46


نام ارسال کننده: Mighat


یکی دیگر از چالشها - که البته این چالش پیچیده‌تری بود - چالشهای فتنه‌انگیزی بود که در فتنه‌ای مثل هجدهم تیر سال ۷۸ و فتنه‌ی سال ۸۸، با فاصله‌ی ده سال، اینها در تهران راه انداختند. امیدوار بودند که بتوانند با این فتنه، نظام را شکست بدهند؛ ضربه وارد کنند؛ اما بعکس شد. در فتنه‌ی هجدهم تیر، پنج روز بعد از اینکه فتنه‌گران فتنه‌ی خود را شروع کردند، مردم آن حرکت عظیمِ ۲۳ تیر را، نه فقط در تهران، بلکه در سایر شهرها به راه انداختند. در فتنه‌ی ۸۸، دو روز بعد از حوادث عاشورا، آن قضیه‌ی عظیم نهم دی به راه افتاد. همان وقت بعضی از ناظران خارجی که از نزدیک دیده بودند، در مطبوعات غربی نوشتند و ما دیدیم، که گفته بودند آنچه در نهم دی در ایران پیش آمد، جز در تشییع جنازه‌ی امام، چنین اجتماعی، چنین شوری دیده نشده بود. این را مردم کردند. حضور مردم اینجوری است.
مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
1393/03/25 || 18:41


نام ارسال کننده: سیده عامره

خدا ازشون نگذره....شکلک
1393/03/25 || 18:05


مطالب گذشته
درباره ي وبلاگ

سلام. این وبلاگ توسط تعدادی از دانشجویان بسیجی پایگاه شهید یحیی نژاد موسسه آموزش عالی طبری بابل و با هزینه شخصی ایجاد گردیده و در حال فعالیت و بروز رسانی می باشد امیدوایم با حضور گرمتان در وبلاگ لحظات خوبی را سپری کنید و ما را از نظرات و پیشنهادتان بهرمند سازید...
موضوعات وبلاگ
معرفی و زندگینامه شهدا
پـــــــیام تــبریک
پــــیـام تسلیت
مطالب پندآموز
سخنان و بیانات ارزنده
مناسبت های مذهبی
مناسبت های ملی
بیداری اسلامی
فتنه
اطلاعیه
فراخوان
انتظار
ورزشی
خنده حلال
احکام شرعی
فرهنگی
قرآن مجید
پزشکی
غیر غیرسیاسی
معرفی و زندگی نامه بزرگان
انسان250ساله(ائمه معصومین(علیهم السلام))
اخبار و فعالیت های بسیج دانشجوییِ موسسه
اخبار داخلی موسسه
اخبار داغ کشور و جهان
اخبار بسیج دانشجویی
روستای پــرکـوه
نويسندگان
دانشجوي بسیجی ارسالی: 1419
محسن زاده ارسالی: 8
یه بسيجی ارسالی: 2
بسيج خواهران ارسالی: 126
مطالب محبوب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
لینک دوستان

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بسیج دانشجویی دانشگاه طبری بابل مي باشد.

طراح و مترجم قالب

طراح قالب

جدیدترین مطالب روز

فیلم روز

بسیج دانشجویی دانشگاه طبری بابل